Zápis prvákov 14.03.2019

Pozývame Vás na SLÁVNOSTNÝ ZÁPIS do 1. ročníka - Plavba za poznaním, ktorý sa uskutoční v pondelok 1. 4. 2019 o 16.00 hod.

Pozývame Vás na SLÁVNOSTNÝ ZÁPIS do 1. ročníka - Plavba za poznaním, ktorý sa uskutoční v pondelok 1. 4. 2019 o 16.00 hod.

Pozrite si exkluzívny rozhovor, ktorý poskytol našim redaktorkám spisovateľ pán Daniel Hevier

Pozrite si exkluzívny rozhovor, ktorý poskytol našim redaktorkám spisovateľ pán Daniel Hevier

Triedny aktív 19.marca 2019 sa uskutočnil na našej škole výnimočný triedny aktív, na ktorom sa zúčastnili rodičia deviatakov a zástupcovia stredných škôl, ktorí sa dostavili v hojnom počte. Triedny aktív bol zameraný na sprostredkovanie informácií…

Triedny aktív 19.marca 2019 sa uskutočnil na našej škole výnimočný triedny aktív, na ktorom sa zúčastnili rodičia deviatakov a zástupcovia stredných škôl, ktorí sa dostavili v hojnom počte. Triedny aktív bol zameraný na sprostredkovanie informácií o štúdiu na stredných školách. Stretnutie bolo podnetné, pretože sa rodičia mohli dozvedieť niektoré zaujímavé informácie súvisiace s prijímacím konaním, spôsobom zápisu, počtom a vypisovaním prihlášok a iné. Kolegovia zo stredných škôl informovali rodičov aj o tom, že v nasledujúcom školskom roku bude počet prijatých uchádzačov o štúdium na niektorých SŠ obmedzený. Týka sa to predovšetkým gymnázií, ale aj niektorých ďalších škôl, takže by si rodičia mali uvedomiť, na ktorú strednú školu má ich dieťa šancu sa dostať a na ktorú školu má, alebo nemá predpoklady. Veľmi pekne by som sa chcela poďakovať všetkým, ktorí sa stretnutia zúčastnili, či už rodičom, triednym učiteľkám, ale hlavne učiteľom zo stredných škôl, ktorí nám poskytli cenné i

Školský psychológ

Konzultačné hodiny školskej psychologičky v roku 2017/2018

ZŠ Mirka Nešpora – konzultačný deň pre rodičov

Utorok: 8:00- 15:00

Školská psychologička Mgr. Eva Trojanovičová:

  • sa zaoberá diagnostikou problémového a poruchového správania detí, problémov v učení, emocionálnych problémov, osobnosti žiaka, školskej úspešnosti, tiež diagnostikou školskej spôsobilosti a profesionálnej orientácie žiakov ZŠ;
  • pracuje so žiakmi s problémami a poruchami v správaní, so sklonom k agresívnemu správaniu a šikanovaniu, záškoláctvu a neprospievaniu, prípadne delikventnému správaniu;
  • pracuje so žiakmi s problémami v učení a poruchami v učení, dáva návrhy na špeciálne výchovno-vzdelávacie pôsobenie u týchto detí;
  • poskytuje konzultačno-poradenskú činnosť rodičom, učiteľom a žiakom s výchovne problémovým správaním, hyperaktivitou a impulzivitou a diagnostikuje a eliminuje  emocionálne problémy žiakov;
  • v spolupráci s triednymi učiteľmi sa podieľa na realizácii intervenčných programov na modifikáciu nežiaduceho správania a šikanovania;
  • zapája žiakov do programov rozvoja sociálnej komunikácie, sociálnych zručností a sociálnej kompetencie, tréningov rozvoja prosociálneho správania, tolerancie a riešenia konfliktov, asertivity, empatie a rozvoja emocionálnej inteligencie, napr. „Srdce na dlani“;
  • diagnostikuje sociálnu atmosféru, sociálnu klímu a sociálne vzťahy v triedach, pracuje pri náprave narušených vzťahov medzi žiakmi, vzťahov medzi žiakom a učiteľom, medzi učiteľmi a rodičmi a pri riešení vzťahov v učiteľskom zbore;
  • spolupracuje pri riešení problémov žiakov v učení, žiakov učiacich sa pod svoje možnosti, pasívnych, nemotivovaných žiakov a žiakov s pomalým pracovným tempom, zisťuje úroveň kognitívneho vývinu žiakov, schopností, myslenia a riešenia problémov a možné problémy a ťažkosti v učení – v písaní, čítaní, počítaní, učení sa cudzím jazykom;
  • v spolupráci s CPPaP a CŠPPaP a inými článkami systému výchovného poradenstva sa podieľa na psychologickej starostlivosti o žiakov s problémami v učení a správaní, poruchami v učení a správaní, dysharmonickým vývinom a inými špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami;
  • v pozícii výchovného poradcu sa podieľa na procese profesionálnej orientácie a voľby povolania žiakov stojacich pred I. smerovou voľbou, realizuje programy profesionálnej orientácie a voľby povolania, diagnostikuje predpoklady žiakov z hľadiska vybranej profesie, pracuje so žiakmi z hľadiska voľby povolania problémovými;
  • pracuje s deťmi zo sociálne a kultúrne menej podnetného prostredia;
  • poskytuje poradenstvo učiteľom pri riešení ich profesionálnych problémov, zvyšuje ich psychologickú spôsobilosť prednáškami na vybrané psychologické témy, ako aj výcvikmi na rozvíjanie sociálnej kompetencie a sociálnych zručností učiteľov;
  • poskytuje poradenstvo rodičom v oblasti optimalizácie štýlov výchovy detí;
  • dáva návrhy na optimalizáciu psychohygienických podmienok učenia a vyučovania.